СЕУ Обучение
Обучение за работа със Системата за електронни услуги (СЕУ) на Държавен фонд "Земеделие"
Държавен фонд "Земеделие" организира онлайн обучение за работа със Системата за електронни услуги, което ще се проведе в четири отделни модула. Всеки един от модулите ще е комбинация от теоретична част, практическа демонстрация на конкретни действия в Системата, както и сесия с въпроси и отговори.
Модул: Създаване на заявление
- Създаване на заявление;
- Зареждане на информация от регистри и .shp файлове;
- Изчертаване/редактиране на парцели и елементи
10.04.2025 г. от 10:00 - 12:00 часа
Модул: Статуси на заявлението
- Видове статуси и значението им;
- Автоматични проверки;
- Статуси след като едно заявление е подадено;
- Често срещани грешки;
10.04.2025 г. от 13:00 - 15:00 часа
Модул: Достъпи и Упълномощаване
- Видовете потребители на Системата;
- Електронно упълномощаване;
- Създаване и потвърждаване на заявки за достъп;
15.04.2025 г. от 10:00 - 12:00 часа
Модул: Справки и Кореспонденция
- Извършване на справки
- Получаване на кореспонденция и изпращане на отговор;
- Връчване на индивидуални административни актове;
17.04.2025 г. от 10:00 - 12:00 часа
Още информация за отделните модули:
В първия модул ще се направи демонстрация как се създава заявление за подпомагане по интервенциите на Директните плащания. Ще бъде показано как се зареждат данни от предходна кампания, как се зареждат геометрии от външни файлове в shape формат, как практически могат да се използват инструментите за идентификация и редакция от ГИС модула на СЕУ, включително как се изчертава и редактира отделно БЗС, парцел и елементи на ландшафта. Техническите действия по заявяване на интервенции на площ, животни и пчелни семейства. Създаване и попълване на секциите с необходимите документи към заявлението, включително за биологичните и агроекологичните интервенции и друга допълнителна информация.
Във втория модул участниците ще проследят жизнения цикъл на едно отделно заявление, като ще бъде обяснено какво е преход и какво е състояние на заявлението. По време на обучението потребителите на Системата ще бъдат запознати със същността на автоматичните проверки, как да попълнят и приключат заявлението си коректно и какво следва след това. Ще бъдат представени и най-често срещаните грешки при управление на състоянията на основното заявление за подпомагане и допълнителните заявления за предоставяне на документи.
В третия модул участниците ще бъдат запознати с видовете потребители в Системата, както и какви са техните роли и права. Ще бъде разяснена и разликата между потребител в СЕУ и бенефициент в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК). Ще се разгледат видовете упълномощавания в Системата, както и се демонстрират практическите стъпки при електронното упълномощаване посредством квалифициран електронен подпис (КЕП). Ще бъде представена новата роля „Външно длъжностно лице“ и каква идея стои зад нея. Как се създават и потвърждават заявки за достъп за конкретен прием на заявления и др.
В последния, четвърти модул ще бъде представена информация за наличните справки в СЕУ и как потребителите правилно да боравят с тях. Ще бъде обърнато внимание на видовете електронна кореспонденция, която може да се провежда в СЕУ към момента и какви промени предстоят. Модулът ще включва и практически съвети как потребителите да получават кореспонденции в Системата и как да изпращат отговори към ДФ "Земеделие".
🎯 Добре е да се присъедините 10 минути преди началния час на съответния модул, за да започнем навреме
💻 Най-добре е да гледате обучението от компютър за максимално удобство и по-добра визуализация
📢 Формата за регистрация ще бъде отворена до 16.04.2025 г. (включително)