Back Мерки за информиране и насърчаване

Мерки за информиране и насърчаване

Описание на Схема / Мярка / Интервенция:

Целта на мерките за информиране и насърчаване е повишаването на конкурентоспособността на селскостопанския сектор в Съюза, като по този начин се постигнат по-справедливи условия на конкуренция както на вътрешния пазар, така и в трети държави. По-специално мерките за информиране и насърчаване следва да имат за цел да повишат осведомеността на потребителите за качествата на селскостопанските продукти и методи на производство в Съюза и да повишат осведомеността за схемите за качество на Съюза и тяхната разпознаваемост. Също така те следва да повишат конкурентоспособността на селскостопанските продукти от Съюза и тяхното потребление, да подобрят репутацията им както в рамките на Съюза, така и извън него, и да увеличат пазарния дял на тези продукти, като се обърне специално внимание на пазарите в трети държави, които имат най-голям потенциал за растеж. В случай на сериозни смущения на пазара, загуба на потребителското доверие или други специфични проблеми тези мерки следва да спомогнат за възстановяване на нормалните пазарни условия. Мерките за информиране и насърчаване следва да допълват и подсилват по полезен начин мерките, прилагани от държавите членки.

Мерките следва също така да целят повишаване на осведомеността относно автентичността на европейските защитени наименования за произход, защитени географски указания и храни с традиционно специфичен характер на продуктите от Съюза, като това ще допринесе значително за разпознаването както в Съюза, така и в трети държави на символите, означенията и съкращенията, обозначаващи участие в европейските схеми за качество, създадени с Регламент (ЕС) № 1151/2012 на Европейския парламент и на Съвета.

Условия за кандидатстване:

В съответствие с Регламент (ЕС) 1144/2014, с цел да се гарантира ефективност при прилагането на мерките за информиране и насърчаване, изпълнението на цялата или част от програмата следва да бъде възложено на независими прилагащи организации, избрани посредством състезателна процедура. При все това предлагащите организации могат да приложат пряко сами определени части от своята програма.

Съгласно Наредба № 8 от 05.05.2016 г. за условията и реда за изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти на предлагащите организации се предоставя правомощието да изберат организация или организации, които ще прилагат обикновената програма за информиране и насърчаване чрез провеждане на състезателна процедура, както и критериите за подбор и критериите за възлагане, по които да се проведе състезателната процедура за подбора на прилагащи организации.

Насоки за кандидатстване:

  Указания за провеждане на състезателна процедура за избор на прилагаща организация за изпълнение на обикновените програми за информиране и насърчаване

 Наредба № 8 от 5.05.2016 г. за условията и реда за изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти

 Регламент (ЕС) № 1144_2014 от 22 октомври 2014 г.