Обратно Интервенция "Информиране в държавите членки"

Интервенция "Информиране в държавите членки"

Описание на Схема / Мярка / Интервенция:

Интервенция "Информиране в държавите членки" се прилага за информиране на потребителите относно:

1. отговорната консумация на вино и риска, свързан с вредната консумация на алкохол;

2. схемата на Европейския съюз за ЗНП и ЗГУ по отношение на специфичното качество, репутацията или други характеристики на виното, дължащи се на специфичната му географска среда или неговия произход.

По интервенцията се подпомагат следните дейности:

1. провеждане на информационни кампании:

а) в медии - печатни и електронни издания, радио и телевизия;

б) чрез печатни информационни материали - брошури, дипляни, флаери, плакати, билбордове и други подобни;

в) чрез интернет - уебсайт, социални мрежи, банери;

г) чрез дегустации в търговски обекти, ресторанти, производствени помещения, както и по време на организирани семинари и мероприятия по т. 2;

д) на семинари с участието на потребители и/или професионалисти от лозаро-винарския сектор - производители, сомелиери и енолози;

2. провеждане на или участие в мероприятия, изложения, панаири, фестивали и конференции.

Срокове за кандидатстване:

Начален срок: 01.12.2024 г.

Краен срок: 15.12.2024 г.

Условия за кандидатстване:

За предоставяне на финансова помощ кандидатът по интервенцията подава електронно заявление съгласно чл. 6 от Наредба №14 от 11 септември 2023 г., гласящ следното „Заявленията за предоставяне на финансова помощ и исканията за авансово и исканията за окончателно плащане по интервенциите по чл. 1 се подават по електронен път през индивидуален профил на кандидата или на упълномощено от него лице в Системата за електронни услуги (СЕУ/електронната система) съгласно чл. 30, ал. 2, т. 6 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).“ Към заявлението се прилагат сканирани или подписани с КЕП описаните в чл.65 документи съгласно НАРЕДБА № 14 ОТ 11 СЕПТЕМВРИ 2023 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ИНТЕРВЕНЦИИТЕ В ЛОЗАРО-ВИНАРСКИЯ СЕКТОР, ВКЛЮЧЕНИ В СТРАТЕГИЧЕСКИЯ ПЛАН ЗА РАЗВИТИЕ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ ЗА ПЕРИОДА 2023 - 2027 ГОДИНА

Финансова помощ по интервенцията могат да получат:

1. юридически лица с нестопанска цел съгласно Закона за юридическите лица с нестопанска цел с цели в лозаро-винарския сектор;

2. признати организации на винопроизводители и асоциации на организации на винопроизводители;

3. междупрофесионални организации съгласно Закона за виното и спиртните напитки;

4. публични органи, когато не са единствени бенефициери на помощта.

(2) Когато кандидат по интервенцията е лице по ал. 1, т. 1 - 3, в проекта могат да бъдат включени лица, които не са членове на съответния кандидат.

(3) Финансова помощ по интервенцията не могат да получат кандидати по ал. 1, чиито представляващи са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс или са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани, за аналогично престъпление в друга държава членка или трета страна.

(4) Кандидатите по ал. 1 могат да получат финансова помощ, когато:

1. нямат изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията;

2. не са в производство за обявяване в несъстоятелност и не са обявени в несъстоятелност;

3. не са в производство по ликвидация;

4. нямат изискуеми задължения по чл. 87, ал. 11 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс

Размер на финансовата помощ:

Съгласно Наредба №14 от 11 септември 2023 г., чл. 62. (1) Максималният размер на финансовата помощ от Европейския фонд за гарантиране на земеделието по интервенцията е до 50 на сто от стойността на допустимите разходи.

(2) В допълнение към помощта по ал. 1 може да се предоставя и национално финансиране до 30 на сто от стойността на допустимите разходи.

(3) В случаите на ал. 1 кандидатът за подпомагане участва във финансирането с минимум 50 на сто от стойността на допустимите разходи, а в случаите на ал. 2 - с минимум 20 на сто от стойността на допустимите разходи.

Чл. 63. (1) Ползвателите на финансова помощ през който и да е програмен период, могат да получат финансиране само за разходи, които не са били вече финансирани.

(2) Финансова помощ не се предоставя на кандидат и ползвател на помощта, за който се установи наличие на изкуствено създадено условие за получаване на помощта или за осигуряване на предимство в противоречие с целите на интервенцията.

Насоки за кандидатстване:

За да подадете заявление за одобрение на оперативна програма по интервенциите в лозаро-винарския сектор в Системата за електронни услуги (СЕУ) е необходимо да имате регистрация в Системата за електронни услуги. Допълнителна информация за начина на регистрация и функционалностите на системата, в т.ч. и за прикачването на документи, можете да видите в публикуваните видео ръководства https://seu.dfz.bg/drupal/?q=node/49. Всички кандидати, които нямат регистрация в СЕУ към момента на подаване на Заявление, следва да си направят такава. Регистрацията се потвърждава в съответната ОД на ДФ „Земеделие“, отдел „ОПСПМП“ . След потвърждение на профила в СЕУ кандидатът може да създаде своето заявление чрез профила си в СЕУ през https://seu.dfz.bg/ като избере Направление „Вино“, Схема „Интервенция "Информиране в държавите членки““ и Прием: „Прием по Интервенция "Информиране в държавите членки“ след което с бутон „Създай“ потвърждава участие в схемата.

Със Заповед №РД09-1169/14.11.2023 г. на Министъра на земеделието и храните, издадена на основание чл.5, ал.6 от Наредба №14 от 11.09.2023 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по интервенциите в лозаро-винарския сектор, включени в Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 година (ДВ, бр.80 от 2023 г.) е определен бюджет по интервенция "Информиране в държавите членки". Може да се запознаете със заповедта по-надолу.

Със Заповед №РД09-1111/24.10.2024 г. на Министъра на земеделието и храните, издадена на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията и чл. 5, ал. 6 и 7 от Наредба №14 от 2023 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по интервенциите в лозаро-винарския сектор, включени в Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 година е определен бюджет по интервенция „Информиране в държавите членки“ за приема в периода 01 декември – 15 декември 2024 г., съгласно чл. 5, ал. 5 от Наредба №14 от 2023 г. Може да се запознаете със заповедта по-надолу.

Документи за кандидатстване:

Към заявлението се прилагат сканирани или подписани с КЕП описаните детайлно в: "Раздел V. Условия и ред за подаване на заявление за предоставяне на финансова помощ, Чл. 65 съгласно НАРЕДБА № 14 ОТ 11 СЕПТЕМВРИ 2023 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ИНТЕРВЕНЦИИТЕ В ЛОЗАРО-ВИНАРСКИЯ СЕКТОР, ВКЛЮЧЕНИ В СТРАТЕГИЧЕСКИЯ ПЛАН ЗА РАЗВИТИЕ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ ЗА ПЕРИОДА 2023 - 2027 ГОДИНА

„Чл. 65. (1) Кандидатите по чл. 60, ал. 1 и/или членовете на кандидатите, участващи в проекта, трябва да:

2. имат финансов ресурс за реализиране на дейностите, заложени в проекта - изследва се финансовата стабилност на кандидата и/или на участниците чрез финансово-  счетоводни показатели съгласно годишни финансови отчети, отчети за приходи и разходи и счетоводни баланси за предходната година съгласно приложение № 7.

(2) Кандидатите по чл. 60, ал. 1 доказват изпълнението на условията по ал. 1 самостоятелно или чрез всички членове, участващи в проекта. В случай че условията по ал. 1 се доказват чрез членовете, се вземат предвид данните на всички членове, участващи в проекта.

(3) За предоставяне на финансова помощ кандидатът подава електронно заявление съгласно чл. 6. Към заявлението се прилагат сканирани или подписани с КЕП следните документи:

1. промоционален проект

Образец:

https://www.dfz.bg/documents/20121/1259709/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D1%86_%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82_2023.doc/9e48fa73-9cab-554b-1f44-36339394be0d?t=1702300316064

2. подписано решение на компетентния орган на юридическото лице за участие в конкретния проект, за осигуряване на възможността по чл. 60, ал. 2;

3. най-малко три съпоставими независими оферти по чл. 58, ал. 3; цената в офертите следва да бъде определена в левове или в евро с посочен ДДС; офертите трябва да са издадени при спазване изискванията на чл. 58, ал. 5 и 7 преди датата на сключване на договора с избрания оферент и да се придружават от технически спецификации;

4. годишни финансови отчети за приходи и разходи и счетоводен баланс за последните две години, удостоверяващи финансов капацитет на кандидата и/или на членовете, участващи в проекта, когато не са налични на електронната страница на регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенцията по вписванията;

5. документ от банката, в която е открита нарочна банкова сметка за целите на интервенцията, удостоверяващ, че кандидатът е титуляр на банковата сметка; документът следва да съдържа IBAN, BIC, име на титуляря на банковата сметка, име на банката;

6. договор/и с избрания/те оферент/и;

7. декларация за съгласие от всички участници в проекта.

(4) За юридическите лица, вписани в търговския регистър и в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенцията по вписванията, информацията се проверява служебно. В случай че информацията не е публикувана, същата може да бъде изискана по реда на чл. 66, ал. 2.

(5) Документите по ал. 3 са на български език, а когато оригиналният документ е на чужд език, се прилага и легализиран превод на български език.

(6) Държавен фонд "Земеделие" има право да изисква представянето и на документи извън посочените в ал. 3, когато това е от съществено значение за процедурата по разглеждане и одобрение на подаденото заявление.

(7) Заявлението за предоставяне на финансова помощ може да бъде прието и при липса и/или нередовност на документи, но само когато това се отнася за документи, издадени от други държавни и/или общински органи и институции, за които кандидатът за предоставяне на финансова помощ представи писмени доказателства, че е направил искане за издаването им. Кандидатът предоставя декларация, че е запознат с липсите и нередовностите и поема задължение да представи издадените въз основа на искането документи най-късно в срока по чл. 66, ал. 2.“